Information for Participants, Chairs and Presenters/参加者・座長・発表者へのお知らせ

Information for Participants/参加者へ

1. Reception & Cloak/当日受付時間

On-site registration, certificate issuing, cloak and other general inquiries are available during the following hours at the venue.
当日受付は以下の時間にてご対応させていただきます。

Date

Open Hours

Nov. 13 (Wed)

8:10-18:00

Nov. 14 (Thu)

8:30-17:40

Nov. 15 (Fri)

8:30-15:00

<Place of the Reception/受付場所>

*Reception/受付: Building 16  2nd Floor 16号館2階
*Cloak/クローク: Building 16  1st Floor 16号館1階

<On-site Registration fee/当日参加費>

* Regular/一般: 30,000JPY
* Student/学生: 5,000JPY

Only payment in Japanese yen in cash is acceptable.

Identification is required for student registration.

当日支払に関しましては、日本円・現金のみの受付となります。(※カードは使用できません)

学生参加者は学生証提示が必要です。

2. Exchange Meeting/交流会

Nov. 14 (Thu) 19:00 - 21:00 at Yokohama Royal Park Hotel 70 F

Place: YOKOHAMA ROYAL PARK HOTEL
Address:2-2-1-3 MINATO MIRAI, NISHI-KU,YOKOHAMA, 220-8173

* Exchange meeting fee is included in regular pregular participants' registeration fee.

* Application on-site is available for 5,000JPY(Student).

一般の交流会費は、参加費に含まれております。
学生の当日の交流会参加受付は、5,000円にて承っております。

<Access to Exchange Meeting Hall : YOKOHAMA ROYAL PARK HOTEL>

■ 3 minutes’ walk from “Minato Mirai” Station.

*To “Minato Mirai” Station, take the Tokyu Toyoko Line from “Hakuraku” Station. It takes about 10 minutes.

3. Awards/賞

ISNAC2013 offers “ISNAC Outstanding Oral Presentation Award for Young Scientist in 2013” and “ISNAC Outstanding Poster Award in 2013”.
Awardees' names and affiliations will be announced and commended at the Exchange Meeting (Nov. 14).

ISNAC2013では若手優秀講演賞とポスター賞の授与を予定しております。
受賞者名は、11月14日の交流会にて発表します。

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Instruction for Chairs/座長へ

1. Stand-by/待機

Chairpersons are requested to be seated at the “next chairs' sheet” located in the right front of the hall no later than 10 minutes before the start of the presentations.

座長は会場前列右手にある席に、発表時間の10分前までにお越し下さい。

2. Session Progress/役割

Chairpersons are asked to ensure that all presentations start and finish punctually as scheduled. Staffs will assist with timing. Remaining time will be notified with bell signal as follows;

  • 1 ring: Warning - at 3 minutes left to the end of talk
  • 2 rings: End of talk - time for discussion
  • 3 rings: End of presentation - time for the next speaker

座長は、発表が時間通りに始まり、終わるように管理をして下さい。

また下記の通り、合図のベルを鳴らして下さい。

  • 1ベル:発表残り3分
  • 2ベル:発表の終了・議論の開始
  • 3ベル:議論終了・次の発表者の開始

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Instruction for Oral Presenters/口頭発表者へ

1. Time Allocation/持ち時間

Invited Lectures: Presentation 35 min. + Discussion 5 min. (Total: 40min.)
Oral Presentations: Presentation 12 min. + Discussion 3 min. (Total: 15min.)

招待講演者:発表35分+議論5分(計40分)
口頭発表者:発表12分+議論3分(計15分)

2. Presentation Materials/発表方法

Only computer-based Powerpoint presentations will be accepted, and no sound output equipment will be available.

Powerpointによる発表のみが許可されています。無声でお願いします。

3. Laptop Computer/ノートパソコン

Please be sure to bring your own laptop computer. We ask you to bring your presentation file in USB or CD-ROM for back up as well.

ご自身のノートパソコンをお持ち下さい。またバックアップ用のUSBまたはCD-ROMも持参下さい。

<Technical Requirements for Your Laptop Computer/ノートパソコン持参に際して>
  • Ensure that your computer is equipped with the proper monitor connector (mini D-sub 15 pin) as shown below. If your computer does not have this connection, please bring an appropriate converter with you.
  • Be sure to bring an AC adaptor. Please note that voltage in Japan is 100 V and the frequency ranges 50-60 Hz depending on the area (50 Hz in Yokohama).
    The socket is type A, which has two flat plug holes. If your laptop is not convertible, transformers and/or plug adaptors are necessary.
  • Adjust the settings to prevent activation of the screen saver of power-saving mode.
  • 端子のミニD-sub15ピンのノートパソコンをお持ち下さい(下記図参照)。そうでないパソコンの場合は、変換アダプタをお持ち下さい。
  • ACアダプタをお持ち下さい。
  • スクリーンセーバーをパワーセーブモードに設定の場合は解除して下さい。

4. Preparation/準備

Please bring your computer to the Oral Presentation Hall stage during coffee or lunch break before your presentation.

発表前の休憩時間中に、パソコンを会場の壇上にお持ち下さい。

5. Timing/時間

In order to maintain the schedule, you are requested to keep time allocation strictly.
Remaining time will be notified with bell signal as follows;

  • 1 ring: Warning - at 3 minutes left to the end of talk
  • 2 rings: End of talk - time for discussion
  • 3 rings: End of presentation - time for the next speaker

発表は時間厳守にてお願いします。下記の通り、合図のベルが鳴ります。

  • 1ベル:発表残り3分
  • 2ベル:発表の終了・議論の開始
  • 3ベル:議論終了・次の発表者の開始

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Instruction for Poster Presenters/ポスター発表者へ

1. Set-up and Removal/準備と片付け

Set-up and removal time will be as following.

準備と片付けの時間は、下記の通りとなります。


Set-up

Removal

Odd Numbers

Nov. 13 10:00

Nov. 13 15:30

Even Numbers

Nov. 14 10:00

Nov. 14 15:30

* Please attach the poster to the board by pins. The committee will prepare pins.

* Please remove the poster when your presentation has finished. The poster will be changed every day. Any posters remaining on panels after the removal time will be discarded by the secretariat.

ポスターの貼りつけは画びょうで行って下さい。画びょうは事務局がご用意します。

ポスターは日ごとに張り替えです。その日の発表時間が終了しましたら、各自速やかに撤去して下さい。撤去時間を過ぎても残っているポスターは、事務局によって処分させていただきます。

2. Poster Presentation time/ポスター発表時間

Odd numbers :  Nov. 13 (Wed) 14:00 – 15:30
Even numbers : Nov. 14 (Thu) 14:00 – 15:30

3. Poster Dimensions/ポスターサイズ

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